[linux] Kompatibilita Dell Power Edge 840

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pátek Říjen 5 10:20:48 CEST 2007

Ahoj,

On Fri, Oct 05, 2007 at 09:40:53AM +0200, Mike wrote:
> dostal som ponuku na nejake servery od Dellu, tak sa chcem spytat na
> vase skusenosti. Ponuka vyzera zaujimavo, ale ja osobne skusenosti
> nemam, tak ci viete o niecom na co si mam dat pozor.

Mame tu PowerEdge 2950 servery od Dellu. Fedora Core 7 na nich bezala uplne
bez problemov. Ziadne dodatocne ovladace neboli nutne. Jedine mensie
problemiky su:
  - obraz textoveho rezimu z casu na cas preblikava pri praci s diskom,
    ale neovplyvnuje to moznosti prace na textovej konzole (grafiku som
    neskusal)
  - remote management to ma cez IPMI, ktoreho utility pod Linuxom su trocha
    nestabilne, ale tak isto to neovplyvnuje moznosti pouzitia. Ze beznych
    okolnosti bezi bez problemov.

> Ide konkretne o Power Edge 840, a ma to namontovany PERC 5i internal
> RAID controller, PCI-e na SAS disky.

No nas pise raid:
  Dell PowerEdge Expandable RAID controller 5i
Tusim je to to co pises. Islo celkom bez problemov. Tak isto SAS disky.
RAID bol urobeny v BIOSe, linux nasiel jeden velky disk, ktory som rozdelil
na particie.

> Na RAID je driver zrejme sucastou kernelu ako som pochopil z Googlu

Asi ano.

> Pozeral som stranky Dellu, maju samozrejme tabulku kompatibility s RHEL
> a SUSE , stalo sa mi uz vsak pri HP, ze mali deklarovanu kompatibilitu ,
> no ta bolo vo formate binarneho driveru pre konkretny release RHEL.

Ja som teda ziaden binarny driver nepouzil.

> Ja by som chcel na masinu dat asi nejaky Debian, takze by som sa chcel
> uistit ze vsetky podstatne drivery su volne dostupne. Mate niekto s
> tymito servermi skusenosti ?

Debian som netestoval. Teoreticky mozem niekedy buduci tyzden bootnut
knoppix, ak myslis, ze ti to pomoze.

			SAL