[linux] zmena ISP a problem s DNS

Ing. Jan Furi furi na wdt.sk
Sobota Říjen 20 16:02:20 CEST 2007

Ahojte

V podstate nemam otazku len davam info tym ktory su ako ja, ze sa
dopredu nepripravili na prechod k inemu ISP ;-)

Mam malu lokalnu siet kde mam cca do 100 zakaznikov. Nie kazdy
pouzival moj DNS, boli aj taky co pouzivali DNS mojho providera (z
hystorickych dovodov)

Jedneho dna som zmenil providera a nastal problem, na ktory som uplne
zabudol, niekt. zakaznici sa zacali stazovat ze im nejde NET, (logicky
ked nepouzivali nas lokalny DNS) takze aby som nemusel cakat na
telefonaty alebo aby som nemusel menit DNS na kazdom klientskom PC tak
som to rychlo presmeroval na LINUX Gatewayi cez iptables .. trochu mi
to trvalo, googloval som ako divy ;-)

takze riesenie :

iptables -t nat -A PREROUTING -i eth1 -p udp -d IP_DNS_STAREHO_ISP --dport 53 -j DNAT --to-destination IP_NOVEHO_DNS
iptables -A FORWARD -p udp -i eth1 -d IP_NOVEHO_DNS --dport 53 -j ACCEPT

eth1 = vnutorna IP z lokalu

NEviem ci je to dobre napisane alebo nie, ale mne to funguje. ...

Rad privytam aj komentar ak je to zle ;-)

S pozdravom Jano Furi