[linux] CPUFREQ - Notebook s iCentrino

Marian Cavojsky cavo+konf na cavo.sk
Čtvrtek Září 27 07:27:42 CEST 2007

On Wed, Sep 26, 2007 at 11:32:13PM +0200, Kocur wrote:
> Zdravim ludia..
>
> sa tu trapim z dyn.frekvenciou na ntb DELL Latitude D800
> a nedari sa mi prinutit ho aby fungoval tak ako chcem.
>
> Ak nastartujem notebook na baterke, cpufreqd mi ladi frekvenciu od 600
> do 1800
> podla zataze, taq ako ma.
> Ak ale pripojim AC Adapter, alebo ntb nastartujem na adaptery,
> frekvenciu cpu mam stale (iba) na 600MHz
> a uz nijako neviem prinutit cpufreqd aby frekvenciu dvihol, ci "reguloval".
> Pomoze iba vypnutie notebooku, odpojenie adaptera, zapnutie notebooku.

Ako vtedy vyzeraju vysledky prikazov:
cat /proc/cpuinfo
  - hlavne model name, ci spravne detekuje procesor
cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_available_frequencies
  - zoznam dostupnych frekvencii
Pripadne dalsie z toho adresara:
/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/

A co sa stane, ked sa pokusis zmenit frekvenciu pomocou:
echo 1800000 >/sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq

--
Marian