[linux] X - window manager with keyboard control + focus NOT on mousemove

P.Kucerak p.kucerak na mail.t-com.sk
Pondělí Duben 7 18:20:39 CEST 2008

Zdravím vás, priatelia

Potrebujem pomoc s nasledovným: potrebujem nejaký window manager
pre X-window, ktorý má dobré ovládanie s klávesnicou. Nezvykol som
veľmi robiť v X-window, ale teraz potrebujem. Nechcem zatiaľ KDE, či Gnome,
ale niečo ľahšie. Skúšal som TWM, FVWM2, FVWM95, MWM z Lesstiff,
Blackbox. Ziaden ma neuspokojil. Mám nainštalované Slackware 9.1,
viem že by som asi mal dať niečo novšie, ale neviem či to vyrieši problém,
a nemám veľa času na preinštalovanie.

Problém sa mi zdá dobre vyriešený v MS Windows. Alt-tab, ctrl-tab a pod,
alt+space = window system menu.

Vlastnosti window managerov sa dajú všelijako nastavovať konfig. súbormi,
ale nechcem zasa stráviť veľký čas niečím, o čom neviem, či pomôže.
Skúsil som napr. MWM: bolo tam nastavené tuším alt-esc na prepínanie okien.
Prestavil som na alt-tab. Funguje, ale po chvíli window manager zamrzne.
Neskúšal som dlhšie bez tohto prestavenia, možno tiež zamrzne.

Ďalšia vec, čo mi niekedy veľmi vadí na TWM a podobne,
je focus change on mousemove.
A keď sa zobrazí message box, musím myšou.

Začal som hľadať v googli, zatiaľ vyzerá nádejne ION.
Našiel aj alloywm, aewm2, ale to už boli neplatné linky

Prosím o vaše rady a skúsenosti. Najlepšie sa mi zdá ako to je
v MS-Win, ale rád by som také v X window v Linuxe.

Vďaka

P.Kučerák