[linux] Virtualizacia

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Středa Duben 9 07:10:07 CEST 2008

On Tue, Apr 08, 2008 at 11:49:58PM +0200, LuVar wrote:
> Ahoj.
>
> Neviem, ake je optimalne riesenie, ale kedze chces win pustit pod
> hostitelskym lin, tak xen a podobne riesenia odpadaju. Ine riesenia co
> poznam su spominany vmware, virtual box a paralex (alebo tak dajak.
> ich domena su macosy).

Ja prave prevazkujem cez Xen jeden win server.
Kedze pises, ze mas dvojjadrovy procesor, tak predpokladam, ze mas aj
podporu virtualizacie. V tomto pripade je najlepsie pouzit niektore z
rieseni, ktore takuto virtualizaciu priamo podporuju.

Asi najjednoduchsie a vcelku vykonne je pouzit KVM.
Xen je vhodny pre beh virtualnych serverov, jeho pouzitie pre bezny
clientsky system nie je prilis vhodne, pretoze jeho konfiguracia je
obtiaznejsia.

Dalsie riesenie moze byt uz spomenuty virtualbox, ktory som sice neskusal,
ale mal by mat pomerne pekne graficke rozhranie.

Pokial pouzivas Fedoru, tak existuje nastroj virt-manager, ktorym si
graficky vies naklikat niektore nastavenia pre KVM aj Xen.

Pravdaze vmware server je tiez zadarmo k dispozicii, ale nie je open source.
Jeho vykon by mal byt tak isto dobry.

Nastroje, ktore som spomenul vedia na procesococh s podporou virtualizacie
fungovat s vykonom asi 95%, takze vpodstate to bezi dobre. Nevyhodou su
len virtualne zariadenia (napr. virt. graficka karta, ktora nema 3D podporu).

> Co do pazravosti neviem, ale kvoli licencii som zvykol pouzivat
> virtualbox, ale iba na studentske experimenty.

Prave virtualbox je jeden z ciastocne komercnych projektov. :-)
Ale myslim, ze jeho pouzitie je vpohode.

			SAL