[linux] Routovanie a NAT

Pogač Daniel dano na tatrasoft.sk
Úterý Duben 15 23:27:05 CEST 2008

Zdravim konferenciu.

Chcel by som Vas poprosit o radu s takymto problemikom.

U zakaznika provider ukoncil pripojenie na internet eth. kablom s tym,
ze dostal default gateway, IP adresu a masku. Providera vsak na tu adresu
naroutoval cely subnet s 8 IP adresami.

Chcel by som to urobit tak, ze postavim Linux s dvomi eth. kartami. Napr. na
eth0
nastavim IP pridelenu providerom a na eth1 nastavim nejaku lokalnu IP napr.
192.168.1.1. Chcem vsak vyuzivat aj IP adresy z toho subnetu 8. IP adries.
Konkretne chcem jednu z tych IP natovat do lokalnej siete na konkretny stroj
aby aj tento stroj bol natovany smerom von touto IP.

A tu som si prave nie celkom isty ako na to. Mozem natavit napr. Na eth0:1
IP
adresu zo subnetu 8. IP adries ktory im pridelil provider a pomocou iptables
prerouting, postrouting a forward pravidiel nastavit co a ako natovat a
routovat?

Vopred dakujem za pomoc.

PS: Ak sa to tu uz riesilo tak sa ospravedlnujem, ale nevedel som ako to
hladat.

Dano