[linux] Routovanie a NAT

Pogač Daniel dano na tatrasoft.sk
Středa Duben 16 12:16:13 CEST 2008

Je to len vec mohjho osobneho nazoru, ale ten druhy sposob mi pripada lepsi.
Verejne IP mat na vonkajsom adpateri a lokalne na lokalnom.
Kazdopadne dakujem. Nebol som si isty ci rozmyslam spravne.

Daniel Pogač

-----Original Message-----
From: linux-bounces na lists.linux.sk [mailto:linux-bounces na lists.linux.sk] On
Behalf Of Michal Rybarik
Sent: Tuesday, April 15, 2008 11:45 PM
To: Vseobecna diskusia o Linuxe
Subject: Re: [linux] Routovanie a NAT

Da sa to aj NATovat ale je to trochu zbytocne, ked je tam naroutovany
cely subnet.
Na vonkajsi interface routera nastav tu IP, ktoru provider pridelil.
Na vnutorny mozes dat druhu IP z toho rozsahu 8 IP (prva je adresa siete).
Na pocitac potom das tretiu IP z toho 8IP rozsahu, a ako GW pouzijes
druhu IP z toho rozsahu.
Zaroven mozes dat na vnutorne rozhranie routra IP napr 192.168.x.x a
pouzit ich vo vnutornej sieti.
NAT potom pouzit iba pre source IP 192.168.x.x, takto verejne IP budu
prechadzat bez NATovania, a 192.168.x.x. s NATovanim.

Druha moznost s NATom je taka, ze na vonkajsi interface das ako alias
niektoru z tych 8 verejnych IP, a preNATujes si to dovnutra (DNAT a
zaroven SNAT).

> Zdravim konferenciu.
>
> Chcel by som Vas poprosit o radu s takymto problemikom.
>
> U zakaznika provider ukoncil pripojenie na internet eth. kablom s tym,
> ze dostal default gateway, IP adresu a masku. Providera vsak na tu adresu
> naroutoval cely subnet s 8 IP adresami.
>
> Chcel by som to urobit tak, ze postavim Linux s dvomi eth. kartami. Napr.
na