[linux] Routovanie a NAT

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Středa Duben 16 14:02:52 CEST 2008

On Wed, 2008-04-16 at 12:56 +0100, Martin Simovic wrote:
> ok, jasne.
>
> akurat ze ten mx (alebo ktorykolvek stroj na IP co budes natovat) bude
> sediet na LAN. tak ja by som napriklad nechcel mat mail server na lan
> vedla fileservera so vsetkymi (napr. danovymi dokladmi).
>
> je to podla mna dizajnova chyba... nebezpecne. ale moj zakaznik moj pan,
> tak co uz.(alebo som to cele nepochopil)
>
> M.

este ma napadlo....... nie idealne ale je to jednoduche riesenie...

ten eth kabel od providera zapoj na switch, do toho switchu tvoj 2if
linux router (SNAT) + do ineho portu na switchi ten server s inou public
IP (ta ista GW, NS). tym padom ho nebudes mat na lanke ale bude sediet
priamo na nete.

M.