[linux] viac mail serverov

Ondrej Zilinec cievo na network.sk
Čtvrtek Duben 17 14:46:49 CEST 2008

> Zdravim vas
>
> Mam linux server kde mi bezi apache, php5, mysql aj mail. Chcem urobit
> dalsi mailovy server ktory by sluzil ako zalozny keby sa nieco stalo
> zo serverom - proste mail je u nas najvyssia priorita.
>
> na uplne inom stroji mam DNS. kde mam definovane :
> ze MX ide napr na 192.168.1.1
> docital som sa ze treba vytvorit dalsi MX zaznam (samozrejme aj A
> zaznam) na novy server a urcit mu nizsiu prioritu ako je ten hlavny
> mail server.
> TOMUTO DOTERAZ SI MYSLIM ROZUMIEM A VIEM AKO TO SPRAVIT,

> [...]

Zdravim

Osobne to riesim nasledovne. Mam tri Postfix servre. Na jednom mam umiestnene
mailboxy. Na dalsich dvoch bezia len postfixy, ktore vedia, ze su zalozne
postfixy. Ked nahodou padne prvy server a nemoze prijimat postu, tak posta
dojde na jeden z tych dalsich dvoch zalonych. Tie si drzia mail v mail-queue a
ked zistia, ze hlavny server ozil, tak mu nasypu vsetku postu spat :-)

V DNSkach,ked si ste sa pytal, mam MX zaznamy definovane nasledovne:

              MX 10   hlavny_server.
              MX 20   1_zalozny_server.
              MX 30   2_zalozny_server.

Myslim si, ze by sa dalo zvladnut zriesit aj to, aby ludia mali pristupne
mailboxy aj ked padne hlavny server. Ale to by potom chcel nejaku
synchronizaciu dat medzi servrami.

S pozdravom Ondrej Zilinec

--

Tel. #:  ++421 905 464 232