[linux] Logovanie konekcii a DDoS

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Pátek Srpen 15 12:37:46 CEST 2008

> PS: to monitorovanie zo zakona sa tyka iba pripadu, kedy uzivatelom isp
> poskytuje verejnu DYNAMICKU ipecku, vsak?

Zakon hovori ze treba evidovat pripojenia k internetu a mysli sa tym, ze
ktoru IP adresu v ktorom case pouzival ktory uzivatel (meno adresa
telefon). Zakon neriesi ci je IP dynamicka alebo staticka, to je vec
providera.

Z mojho pohladu idealne pre tieto pripady je mat Radius, tam priamo z
logu vidiet, odkedy dokedy trvala session, aka IPcka bola pridelena
koncovemu zariadeniu (je jedno ci dynamicka ci staticka, je tam
uvedena), a ktore prihlasovacie meno bolo pouzite (k tomu sa da v
databaze ISP zistit meno adresa telefon atd tohto uzivatela)

M.R.