[linux] pomoc------HP Proliant ML110

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Čtvrtek Únor 14 23:11:59 CET 2008

Hello,

Thursday, February 14, 2008, 9:33:43, Mike wrote:

> S Windows Serverom to je plne podporovane priamo od HP-cka a bohuzial je
> to aj jediny OS ktory na tom podporovany je.

Spravna poznamka s tou generaciou... Aj vramci generacie sa daju kupit
prolianty s roznou konfiguraciou (napr. SCSI/SATA), takze idealne je
priamo model number alebo este lepsie vypis lspci (ak sa dalo
nabootovat aspon nejake liveCD - a tusim ze Proliant pack to ma
bootovacie CD tak je to linux a po prepnuti sa z Xwindows na konzolu
sa lspci da spustit).

HP na Proliantoch priamo podporuje RedHat a tusim aj SuSe, najnovsie
aj Debian. Compatibility matrix pre debian je na:
http://h71028.www7.hp.com/enterprise/cache/433095-0-0-0-121.html

Co sa tyka RedHat tak treba priamo na www.hp.com dat do vyhladavacieho
okienka ML110 G4 (podla generacie) a ked ho najde tak si zvolit
Download software/drivers.

Ak mas SCSI tak by nemal byt ziadny problem. Ak mas ozajstny HW RAID
(napr. niektory SmartArray controller), tak ten je priamo v kerneli
podporovany (cciss). SATA byvaju iba take polovicne-HW RAID, takze tam
odporucam pouzit linuxovy SW RAID. HP dodava binarne moduly do
kernelu, ktore vedia pracovat aj s tym "HW" RAIDom, ale zase si
limitovany iba tymi par verziami kernelu, pre ktore to dodavaju.
Zdrojaky k tomu nie su.
Vsetky novsie SATA modely co som videl tak uz mali controller, ktory
sa dal v BIOSe nastavit na AHCI, co kernel tiez v pohode podporuje
(instalatory niektorych distribucii s tym vsak mavaju problem - ja som
preto instaloval na extra PATA disk, skompiloval si svoj kernel, ktory
videl SATA a skopiroval na SATA disky).

Sietovky byvaju Broadcom (driver tg3), starsie modely mali nejaky
3com. Grafiky tam davaju bud ATI alebo Matrox.

--
  bYE, Marki