[linux] Vista hibernate + ubuntu mount

Pavelka.Robert na javys.sk Pavelka.Robert na javys.sk
Pondělí Únor 25 10:03:18 CET 2008

> ked vypnes windows pomocou hibernacie, tak filesystem ostane mountnuty,
> v nekonzistentnom stave, cize driver sa snazi zabranit poskodeniu, a
preto
> odmietne mount. force by som pouzival LEN na read-only mount, kedze
> zapisovanie na ten disk by mohlo poskodit filesystem. Tak isto je otazne
> ci budu subory konzistentne, hlavne tie otvorene pri hibernacii.
No - normalne by clovek ocakaval, ze si OS pri hibernacii syncne (u hlisty
neviem - pozri do zdrojakov), ale v kazdom pripade je to nekorektne.
Samozrejme ze ma nahodeny flag neodmontovaneho filesystemu (preto ta
hlaska)
a potom si skus predstavit situaciu, ze trabars Tvoja aplikacia ma otvoreny
neaky subor urcitej dlzky a program je lseeknuty napr. na pozicii 400000
a Ty mu ho v Linuxe zmazes, alebo skratis na dlzku 400 a potom restartnes
do widiel. Skus sa nad tym zamysliet. Toto nebude to prave orechove.