[linux] zaujimave spravanie Skype

Jakub Ondrusek yak na gmx.co.uk
Úterý Leden 8 04:44:48 CET 2008

Velmi by mi pomohli akekolvek namety k rieseniu tejto situacie, lebo uz som
pozeral vsetko mozne a neviem, co dalsie skusit:

Mam gentoo a v nom vsetko vylucne cez alsu. Usera mam v groupe audio, takze
mi krasne funguju mplayer, amarok, zvuk vo flashi vo firefoxe, atd. Problem
je so Skype, ktory akykolvek zvuk vydat odmieta ("Problem With Audio
Playback"), v jeho nastaveniach mam Default device (ale nefunguje ani so
ziadnou z dalsich moznych kombinacii). Pod rootom funguje bez problemov s
Default device (alsa).

Skusil som stiahnut aj starsie staticke verzie, skompilovane s podporou OSS
miesto alsy. Skompiloval a natiahol som si teda moduly s emulaciou OSS.
Aplikacie cez to hrat vedia znova v pohode. A Skype znova rovnake spravanie,
pod rootom normalne "hraje" cez /dev/dsp, pod userom zas nic. ("Problem With
Audio Device")

Skusal som nanho strace ale moc sa v tom neviem orientovat, nenasiel som tam
nejaku napovedu, co by mohol byt rozdiel. Ak si ale pustim pritom lsof, ak to
mam pustene ako root (funguje to), nevidim ziadne otvorene audio devices, ak
to mam pustene ako uzivatel (nefunguje to) tak vidim otvorene /dev/dsp (v
pripade OSS verzie) alebo /dev/snd/pcm.. (ALSA).

Asi to nebude pekna vizitka v archivoch, ale fakt som z toho jelen.

Jakub Ondrusek