[linux] podivne spravanie servera po restarte

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Čtvrtek Leden 10 10:47:46 CET 2008

zdravim vas,
narazil som na problem, s ktorym akosi neviem pohnut. system (debian
stable) bezal bez najmensich problemov takmer rok (system bol samozrejme
priebezne aktualizovany). vznikla poziadavka prekablovat serverovnu, tak
bol system korektne vypnuty, no po zapojeni uz nenabehol (runlevel2) z
dovodu nenastartovania niektorych procesov (system nepokracoval v
boote). single mode nastartovat ide.

v single mode som zistil, ktore deamony nechcu nastartovat, tak som ich
z runlevelu2 vyhodil (mv SNNname sNNname) (medzi inymi aj apache2, ldap,
freeradius, syslog). nasledne system nabootoval do rc2, objavi sa login
prompt, zadal som login no moznost zadat password uz nedostanem. remote
tcp spojenie na port 22 sa nadviaze, ale ssh na server nejde (nevlozim
ani login). sshd bezi.

pokusil som sa o upgrade systemu (apt-get update; upgrade). pocas
upgrade sa aktualizovali niektore kniznice a system sa pokusa o upgrade
apache2, no pred samotnou aktualizacou chce vykonat apache2ctl -k stop
(apache2 nebezi) a v tomto kroku to cele zakape (pomoze iba ctrl+c) a
apache2 sa neupgradne

pocas startu systemu nenabehne ani syslogd, ten vsak viem spustit
dodatocne 'manualne'. napriek tomu v logu nevidim nic. dmesg tiez
neukaze ziadnu anomaliu. fsck neukazal ziaden problem. miesta na
disku/swape je dost. system je na hw raid1 a velke uloziska na hw raid5.
array kontroler ukazeje, zze je vsetko ok. v oboch pripadoch to bezi na
lvm. vytazanie systemu je normalne. pred vypnutim systemu sa nerobila
ziadna sw, ani hw zmena.

kedze system nepise nic do logu, neviem co sa mu nepaci. skusal som aj
strace na problemove procesy, ale nic relevantne som nenasiel (obcas
odkaz na neexistujucu cestu k suboru, ale ked som to porovnal s inym
beziacim systemom, tam sa to spravalo identicky a proces sa
nastartoval/stopol).

neviete ma nakopnut spravnynm smerom? co este preverit? je mozne nejakym
sposobom donutit apt-get upgrade, aby sa nepokusal stopnut apache2 pocas
jeho aktualizacie? (zeby iba modifikacia install 'skriptu' v deb baliku?)

dakujem za kazde nakopnutie.

martin