[linux] odclenenie podadresara na inu particiu

dex dxr na zoznam.sk
Sobota Leden 12 21:03:15 CET 2008

zalezi co je to za /var/x adresar ak tam mas nieco pernametne otvorene
tak to asi nepojde minimalne bez restartu tej sluzby
- dovodov je viac umount, fresh copy toho fajlu co je tam open a pod...
ako si poznamenal je to nezavysle od LVM

sprav particiu sprav FS (tu mozno je hodne si rozmysliet ci treba
journaled FS alebo ani nie podla toho aky typ dat )
mountni to napr /mnt/newvarx
fuser  /var/x #kukni ci tam nieje nieco open stale alebo niesu nejake
kratkodobe pristupy a  ake procesy to pouzivaju
ak nic tak potom len  btw kukni viac krat ono mozes trafit moment kedy
tam skutocne nic nepristupuje ale moze neskor

cp -axv <from> <to>
umount /mnt/newvarx
tar  cvfz /tmp/povodne-var-x.tar /var/x
#rm -rf /var/x/* # tu sa zamysli ci mas zalohu ten tar ....
mount /device/xxx /var/x - lebo odtialto by uz povodne fajly pod /var/x
neboli dostupne a zaberali flek na povodnej particii
update /etc/fstab

ak som na nieco zabudol niekto ma doplni (gramatiku nerieste :-P)