[linux] Apache a CGI

Stefan Huska stefan.huska na gmail.com
Sobota Červenec 5 00:26:54 CEST 2008

rozhodol som sa ze nahodim cgiirc (http://cgiirc.org/)

akurat ze si asi cgiirc nerozumie s aktualnym adresarom, ten je v
/usr/lib/cgi-bin

ak si otvorim http://<server>/cgiirc/irc.cgi tak vidim len plain-text
zdrojak. tak som hladal nieco v /etc/apache2/apache2.conf ze zmenim k
tomu cestu ale nenasiel som.

na http://httpd.apache.org/docs/2.0/howto/cgi.html som nasiel ze sa to
da spravit explicitne pre hocitkory adresar, tak som do apache2.conf
pridal:

<Directory /var/www/cgiirc>
  Options +ExecCGI
  AddHandler cgi-script .cgi
</Directory>

restartol apache a ani tak nic...

potom som este zistil ze ubuntu ma na to vlastny balicek, tak som to
nahodil cez apt-get install cgiirc ale akurat co to spravilo bolo to,
ze mi hodilo tie cgi skripty do /usr/lib/cgi-bin/cgiirc. dufal som, ze
podobne to rozchodim podobne ako phpMyAdmin, ktory sa da tiez takto
nainstalovat, a pristupovat k nemu na <server>/phpMyAdmin, pri tom
realne sa vo /var/www nenachadza, vedie na neho nejaky symlink z /usr
ci odkial

neviete prosim niekto prosim ako to rozchodit?

--
Stefan Huska