[linux] Linux DHCPD a Vista problem

Miroslav Vrabel mvrabel na intrak.sk
Úterý Červenec 8 09:41:46 CEST 2008

Ahoj,

budem vpisovat ..

Ing. Jan ONDREJ  wrote / napísal(a):
> Ahoj,
>
>   ked das ping z DHCP servra na 192.168.182.124, co sa ti vrati?
>
> a) ziadne packety (toto je podla mna spravne)

Nevracia sa nic, nieje ziadna odpoved na L2 ani na L3

> b) packety, tu je to zrejme ta konfliktna adresa, cez prikaz "arp -n | grep
>    192.168.182.124" si zisti, ktora MAC ho ma a potom ju vyhladaj na sieti

Nieje odpoved na L2 ani na L3, vsade mam manageovatelne switche, takze
duplicitnu MAC by som nasiel na inom porte, po odpojeni PC, ktore ma mat
danu IP/MAC a clearnuti ARP tabulky sa nezapise ziaden novy zaznam s
touto alebo inou MAC adresou

> c) vracaju sa duplicitne packety (znacene DUP). Toto by uz bolo divne,
>    postupuj ale ako v kroku b).

Nevracaju sa DUP

> Este skus preverit, ci nahodou nehlasi konflikt mien pre zdielanie
> pocitacov. Je mozne, ze ti konfliktuju mena pocitacov a nie IP adresy.

Toto som este neskusal, skusim pozriet - dakujem

> DHCP server by to robit nemal, konflikt IP adries vidim skor v manualne
> nastavenej IP na niektorom zariadeni.

Toto by som vylucil, nakolko som taku IP nenasiel v danom segmente na
L3, ani na L2

--- cut ---

--

            \\|//
            (0 0)

       S pozdravom       Miroslav Vrabel

    e-mail   djm na djm.sk , djm na intrak.sk
       icq   283-558-302
     skype   DjM_svk
   pgp key   www.djm.sk/pgp/pubkey.asc
       .oooO    (   )