[linux] 'out of the office' pre ldap virtualych mail userov

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Čtvrtek Červenec 17 16:00:05 CEST 2008

On Thu, 2008-07-17 at 15:22 +0200, Martin Kyrc wrote:
> [...]
> odpovede pre virtualnych mailovych userov, ale akosi nic jednoznacne
> nenachadzam. poradte nieco rozumne :).
>
> tags: postfix, dovecot, ldap (na debiane)
>
> v pripade potreby mozem dovecot vymenit za nieco vhodnejsie (na nom
> robim len imap a maildir quota). ako najrozumnejsi sa mi zatial pozdava
> 'sieve'. bolo by fajn, keby to malo aj nejaky rozumny interface ako si
> user moze zmenit vacation (napr. plugin do thunderbird, alebo
> squirrelmail). chcel by som sa vyhnut kompilacii (kvoli updatom do
> buducna), ale nezahadzujem tuto moznost.

ahoj,

mam identicky setup (debian etch, dovecot, postfix, ldap).

sieve je spravne riesenie. existuje plugin do squirrelmail (avelsieve)
pomocou ktoreho si moze user nastavit vacation + ine filtre. thunderbird
ma takisto plugin (musel by si povolit TCP na port 2000).
je to bezproblemove (pouzivam vyse roka) sieve odpoveda len ak mail ide
priamo recipientovi (tj nereaguje na mailing lists atd) + da sa nastavit
ze danemu senderovi odpovie iba 1x pocas X dni (jeden autoreply napr. za
tyzden). vsetko spolu znamena ze som nemal problem s mail loopmi etc.

aby si to rozchodil potrebujes managesieve server (zatial len na roadmap
dovecotu) osobne pouzivam python implementaciu najdes tu:

http://www.woozle.org/~neale/src/pysieved/

dalej treba aby si nastavil plugin sieve v dovecot.conf

protocol lda {
mail_plugins = cmusieve
}

plus musis dorucovat maily do maildirs pomocou dovecot LDA (nie posfix
virtual)

main.cf
virtual_transport = dovecot

M.