[linux] Linux gateway - pomaly upload

Peter Viskup skupko.sk na gmail.com
Pátek Červen 13 08:03:31 CEST 2008

Zdravim vsetkych,
mam velmi zaujimavy problem s jednou gateway.
Vsetky stanice v sieti maju problem s rychlostou uploadu - iba cca 7B/s.
Download je bezproblemovy.

Cela situacia vyzera asi takto:

internet (2Mbit ADSL linka) ------------ ADSL router -------------
[Intel 82801BA/BAM/CA/CAM] gateway [3Com 3c905] -------------- LAN (20PC)

Gateway je 1.3GHz Celeron, 374MB RAM s GNU/Debian 4.0 stable.
Na gateway-i bezi jednoduchy packet filter s NAT (Bind9 a Squid proxy,
ktore su nepodstatne). Na sietovych rozhraniach nie su registrovane
ziadne chyby.
NAT je vyuzivany pre forwardovanie komunikacie na externy SMTP server.
Rychlost uploadu je problematicka ako pri SMTP komunikacii, tak aj pri
komunikacii cez HTTP proxy.

Pokial vsak z cesty vynecham linux-gateway - ide vsetko ako ma - upload
taky, ako sa patri na 2Mbit linku...
Na webe som nasiel, ze pri podobnom probleme niekomu pomohlo nastavit
net.ipv4.tcp_window_scaling=0...mne vsak nie.
Problem by som videl v niektorom z konfiguracnych parametrov
jadra...pravdepodobne to bude suvisiet aj s ADSL. Ale v tomto tapam :-/.

Vedel by mi niekto poradit?

Peter "skupko" Viskup
jabber: skupko at jabber.sk
mail: skupko.sk at gmail.com