[linux] Ako mountnut sietovy disk zapojeny cez router?

Stefan Huska stefan.huska na gmail.com
Sobota Červen 14 12:49:48 CEST 2008

Ahojte,

moj router Asus WL-500g v2 ma okrem ineho aj usb pripojku v ktorom mam
pichnuty externy disk. Mozem k nemu tak pristupovat ako z desktopu,
tak aj z notebooku.

Avsak viem sa k nemu dostat jedine cez miesta v sieti (samba?) alebo
cez ftp (ftp://192.168.1.1). Co je sice fajn, ale da sa nejako ten
disk fixne mountnut?

Googlil som a nasiel som riesenie toho typu, ze do /etc/fstab pripisem
riadok v zmysle:
//server/disk1 /mnt/disk1 smbfs username=xxx,password=xxx 0 0

alebo

smbmount //server/disk1 /mnt/disk1

ale neviem co ma byt to "//server", tak som skusil adresu routra:

smbmount //192.168.1.1/share ~/test

a dostal som sa zial len k tomuto:

kelso na neuron:~$ smbmount //192.168.1.1/share ~/test
Password:
retrying with upper case share name
mount error 6 = No such device or address
Refer to the mount.cifs(8) manual page (e.g.man mount.cifs)

neviete prosim niekto poradit ako na to?

--
Stefan Huska
http://www.frk.sk