[linux] KVM switch pre servery

Jan SARENIK jasan na x31.com
Středa Červen 18 15:02:58 CEST 2008

Ahoj!

On Wed, Jun 18, 2008 at 11:14:23AM +0200, Marek Podmaka wrote:
> Mate niekto skusenosti s KVM switchmi pre servery? Poskytovatel nam
> dal manazovatelne elektricke zasuvky, takze v kombinacii s KVM by to
> bola celkom fajn nahrada za remote consolu.

Pozor, nahrada to nie je, aspon nie v ponimani KVM = Keyboard Video
Mouse, pretoze Video v tomto pripade hovori, ze cez siet budes
prenasat graficky signal z monitora a nie pismenka, tzn. ziadne
copy&paste.

Vo firme mame 2 KVM switche znacky Dell, ale su to rebundlovane
Avocenty, maju 24-portov, vie to velmi dobre posluzit ak mas
klimatizovanu serverovnu a nechces tam chytit nadchu, lenze na
pouzitie namiesto remote konzoly to nie je dobry napad. Ak uz mas
seriovu konzolu a natolko rozumne BIOSy ze Ti tam presmeruju aj
start systemu pred zavedenim bootloadera (tie vedia uz so seriakom
aj bez pomoci), tak Ti KVM v nicom nepomoze.

Ma to este obmedzenie, ze naraz mozu byt k jednemu KVM len dve
subezne pripojenia. Keby som sa rozhodoval do svojej firmy a za
vlastne, KVM by som nekupoval.

  Vela zdaru!
 S pozdravom Jasan