[linux] problem s wakonlan, pocitac za routerom

Andrej Hosna adino na uid0.sk
Neděle Červen 22 01:03:29 CEST 2008

Ja neviem ... ale podla mna takyto routrik je router + switch.
Klucove je slovicko _switch_. Cize posle paket na port ak je to broadcast
paket, alebo ma na porte danu MAC asociovanu. A to zrejme nema, kedze komp je
v skutocnosti vypnuty a neodpoveda na ARP. Cize poznamka, ze z vonka to
nepojde spravit je celkom logicka. Moj router (nejaky BenQ) ma v menu moznost
poslat Wake-Up na dany MAC. Samozrejme rozposle to cez broadcast.
Staticky ARP by mozno mohol pomoct ale len z pohladu routera. Switch si
udrzuje MAC table a toto je zrejme ten bod, ktory treba vyriesit.
A.