[linux] kernel panic - not syncing: no init found

Ivan Novosad ivan_novosad na ses.sk
Pondělí Červen 30 10:36:34 CEST 2008

ahoj,

problem bude pravdepodobne v tom ze ti nesedi poradie diskov z BIOS-u a
ako ich najde kernel. Viem ze to znie divne, ale ja som mal server s
radicom na ktorom som mal 4 SATA disky a dalsie dva som mal pripojene na
mother board. Raz kernel identifikoval ako /dev/sda prvy disk na radici
a raz na doske.
Pravdepodobne v initramfs(initrd) je informacia, ktora system zblbne.
V BIOS-e mas nastavene, ze ten disk je /dev/hdb a to je nastavene aj v
grube. Po natiahnuti jadra a initrd, kernel rozpozna HW v inom poradi -
ten disk uz nie je hdb ale hdc. Skus skopirovat ten disk na druhy a
namontuj ich tak aby si mal na hdb aj hdc rovnake disky. System ti podla
mna nabehne a potom si oprav grub a vygeneruj vhodny initrd.

Ivan