[linux] kontrola hostname v SMTP HELO

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Středa Březen 5 12:08:49 CET 2008

ahojte,
snazim sa nejak podlozit opravnenost kontroly (*) hostname uvadzaneho v
HELO prikaze pocas SMTP komunikacie, ale nejak to neviem najst v
RFCkach. nasiel som len popis toho, co specifikuje HELO/HELLO command,
ale nie toho, ci tam musi byt 'spravny' (*) hostname.

* - kontrola spravnosti syntaxe, FQDN a existencia DNS/MX zaznamu

HELO hostname neporovnavam voci RHSBL, to kontrolujem na inych miestach
(client, sender).

kvoli tejto kontrole je odmietana posta od zopar smtp serverov, pretoze
uvadzaju nezmyselne, nespravne, prip. neexistujuce dns mena. samozrejme,
mozem kontrolu vypnut, alebo tych zopar serverov uviest na whitelist,
ale nie je to velmi systemove riesenie. skor si myslim, ze by sa mala
zmena vykonat na 'druhej' strane, len to neviem potvrdit, lebo som sa
nedopatral potrebnej informacie v RFC.

dik za info

mk