[linux] TLS pre odchadzajuce SMTP spojenia

Pondělí Březen 10 10:30:21 CET 2008

On 10.03.08 09:40, Ing. Jan ONDREJ wrote:
> Neda sa nejako vypnut overovanie casu platnosti certifikatu?

Da sa vypnut overovanie certifikatu. Neplatny cert. som neskusil ale mozem
to skusit ak mi poradis kde :) k dispozicii mam sendmail a courier. Su aj
nejake postfixy ale s tymi by som sa aspon zatial velmi nehral...

> Ako sa vlastne riesi overovanie certifikatov. Musia byd podpisane nejakou
> CA uznavanou na odosielacom servri alebo sa to proste neoveruje?

ak neoverujes, tak podpisana byt nemusi. Sice potom nie si zabezpeceny proti
MITM utoku ale aspon proti sniffovaniu ano.

> Riesili ste niekedy nastavenie, kde by sa sifrovanie pouzivalo len medzi
> dvomi servrami? Akurat som to chcel niekde nahodit, ale zatial som nehladal
> v dokumentacii, ci sa to da robit cez transport mapy alebo ako.

ja to tak na masine mam uz velmi dlho. na firemnych sme to kedysi mali ale
patr serverov malo problemy - najprv zahlasili ze STARTLS podsporuju a potom
neboli schopne inicializovat spojenie a zahlasili chybu. Vysledok - maily
nesli. Toto sa da riesit transportnou mapou so zakazanym sifrovanim pre dany
host/domenu ale treba sa tomu venovat. Preto sa pytam kto ma s tym
skusenosti - ci je uz stav momentalne lepsi.

The 3 biggets disasters: Hiroshima 45, Tschernobyl 86, Windows 95