[linux] Ako obnovit system na inom HW?

patrik na foral.sk patrik na foral.sk
Úterý Březen 18 12:42:25 CET 2008

Zdravim vospolok,
ucim sa a testujem ubuntu server 7.10 a vcera sa mi objavili v logu
zaznamy pravdepodobne o chybnych sektoroch na disku. Otazka znie: ake
nastroje je mozne pouzit na opravu, pripadne ako na migraciu systemu
zo stareho disku na novy?

Predchadzat podobnym problemom sa da predpokladam jedine dokladnym
zalohovanim pripadne pouzitim napr. raid-u a pod. Ale aky je postup,
ak napr. zdochne MB alebo disk ktory nie je zrkadleny? Je mozne system
nejak jednoducho preniest na iny HW tak aby system nabehol na inom
zeleze za predpokladu, ze mam odzalohovany obsah disku?

vypis logu
-------------8<-------------
server kernel: [418148.422156] hda: command error: status=0x51 {
DriveReady SeekComplete Error }
server kernel: [418148.422165] hda: command error: error=0x54 {
AbortedCommand LastFailedSense=0x05 }
server kernel: [418148.422169] ide: failed opcode was: unknown
server kernel: [418148.425471] hda: error code: 0x70  sense_key: 0x05
  asc: 0x64  ascq: 0x00
server kernel: [418148.425486] end_request: I/O error, dev hda, sector
1045800
server kernel: [418148.425491] Buffer I/O error on device hda, logical
block 261450
server kernel: [418148.425501] Buffer I/O error on device hda, logical
block 261451

Nejde mi ani tak o vyriesenie tohto konkretneho problemu ako skor o
nejake know-how ako na linux systeme riesit podobny problem. Z pohladu
zaciatocnika predpokladam, ze bude treba rozbehat na novom WH
kompletny system a pouzivane sluzby a potom preniest konfiguracne
subory a data. Dakujem za pripadne rady alebo odkazy.

--
Patrik JAN (pa3k)