[linux] Ako obnovit system na inom HW?

Lukáš Staňa lukas.stana na gmail.com
Úterý Březen 18 12:56:31 CET 2008

Ahoj,

no v prípade chybného disku, resp. sektorov na ňom ti odporúčam reboot
do single user módu a spustiť badblocks a čím skôr zálohovať. Prípadne
môžeš urobiť pomocou dd obraz disku 1:1 na druhý disk a ten druhý disk
šupnúť namiesto toho starého, čo sa nie vždy  môže skončiť úspešne.

Za najsystémovejšie by som pokladal čistú inštaláciu, asi takto:
1.) Zazálohuj si /etc, /home a iné neštandardné adresáre (napr. /opt
alebo /storage ako mám ja)
2.) Nainštaluj si balíček debconf-utils
3.) V tomto balíčku sa nachádza veľmi užitočná utilitka
debconf-get-selections. Jej výstup si presmeruj do nejakého súboru,
ktorý hodíš na nejaké bezpečné miesto
4.) Nainštaluješ si len čistý holý systém, naozaj len to najnutnejšie,
aby sa rozbehlo
5.) Pomocu debconf-set-selections a toho véééľmi dôležitého súboru si
obnovíš stav softvéru na mašine
6.) Nakoniec len obnovíš zo zálohy /home, /etc a ďalšie, pre istotu
rebootneš a ideš

LS

--
Lukáš Staňa
E-mail & Gtalk: lukas.stana at gmail.com
Jabber: backslash at jabbim.sk
ICQ#: 144-212-059
MSN: lukas.stana at hotmail.com
Web: http://backslash.infosk.sk
(Preferujem komunikáciu cez e-mail a jabber)