[linux] Monitorovaci soft na siet

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Čtvrtek Březen 27 13:02:25 CET 2008

Cau,

No presne na to co chces to nie je, ale ja pouzivam munin+monit.

Munin sleduje z centralneho servera kopu veci (cpu, apache procesy,
network, postfix queue, mysql slow queries, ...) a kresli grafy. Je
moznost nastavit si limity a pri ich prekroceni posiela
email/sms/notifikuje nagios. Pluginy su velmi jednoduche, nie je
problem dorobit si hocico (skript v hocijakom jazyku/binarka, ktora
vypise par textovych riadkov). Idealne na to, aby clovek videl zmenu -
teda ze napr. odrazu je 2x tolko requestov na apacha a jeho traffic sa
skoro nezmenil, alebo moznost vidiet vsetky data v historickom
kontexte.

Na sledovanie dostupnosti pouzivam monit - ten sleduje sluzby lokalne
a v pripade ich endostupnosti ich vie restartovat. Bud skusa len tcp
connect alebo rozumie aj niektorym protokolom (min. http). Samozrejme
sa da nadefinovat timeout a dalsie veci. Nasadil som ho preto, ze
obcas pri rotovani logov apache zblbol a prestal fungovat. Takto mi to
monit do 3 minut zisti a restartne ho.

Oboje je v debiane. Co sa tyka WAPu, nie je problem urobit do muninu
template pre mobil (ale s tym som sa este nehral).

--
  bYE, Marki