[linux] Monitorovaci soft na siet

Toth Milan milan na toth-online.com
Pátek Březen 28 09:50:36 CET 2008

Ahoj,

On 27.3.2008, at 12:04, Miroslav Vrabel wrote:
> Zdravim,

Ahoj,

> aky pouzivate monitorovaci software na siet a jej sluzby? Zvazujem na
> nasadeni odskusaneho Nagios-u, ale rad vyskusam aj osvedcene
> alternativy :)

	pouzivam zabbix, na ktory som zmigroval z nagios-u, koli
jednoduchsiemu spravovaniu server monitoringu. Ma to features ako
autodiscovery, co vyuzijes pri velkom pocte srverov. Rozdiel napr v
by default kotrole POP3 v zabbixe voci nagios-u spociva v tom, ze
zabbix agent kontroluje beziaci proces, kym nagios kontoroluje
spojenie a ocakava nejaku odpoved. Toto hra v prospech nagiosu
pretoze beziaci proces napr. exim-u este nevypoveda o dostunej sluzbe
SMTP. Dalsie vec je, ze nagios plugini sa daju po mensej uprave
pouzit v zabbixe a zabbix agent sa da krasne rozsirovat a vies mu cez
web interface posuvat parametre. Dalsie super vec v nagiose su
templates. Narobis sa par vseobecnych templateov, nalikujes ku host-
u. Dalsia super vec v zabbix je monitoring behu web applikacii,
nadefinujes si co chces vidiet co ocakavas, Tak ako to tu uz niekto
spominal o zenoss aj zabbix sa pouziva v enterprise prostredi

> Poziadavky na software su:
> - sledovanie dostupnosti (idealne aj cas odozvy) HTTP(S), HTTPS, ICMP
> echo, POP3(s), IMAP(s), IRC(s), SMTP(s), DNS
> - zasielanie notifikacie emailom, pripadne vyvolanie externeho
> skriptu v
> pripade udalosti

by default, e-mail, sms, jabber

> - idealne "klikacie" interface cez web
> - pripadna moznost sledovania dalsich sluzieb plus
> - WAP interface plus

nieje ziaden problem si to napisat v php-cku alebo perl-e za doslova
par minut, pripadne upravit existujuci script zo zabbix web interface-u

> - vlastne pluginy / zbierka pluginov plus

no problem

> - distribucia v baliku .deb plus

neviem aku verziu debianu bezis, ale urcite tam nieco najdes

--
Toth Milan
milan at toth-online.com
http://toth-online.com