[linux] Debian na ML350 G5 (SAS disky)

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Pátek Květen 2 10:10:20 CEST 2008

Cau,

Friday, May 2, 2008, 9:53:37, Martin Kyrc wrote:

> zaujimalo by ma, ako je to s podporou HW RAID1 (Smart Array E200i
> controller) v kombinacii s Debian 4. RAID5 zrejme nebudem moct pouzit.
> tento controller tabulkovo vie RAID0/1/1+0/5, no napr. ML150 vie tiez HW
> RAID1, no po vytvoreni zvazku ho debian instalator nevidel. na nete som
> nasiel, ze by to nemal byt problem (minimalne raid5), len sa chcem uistit.

Pokial viem tak Smart Array 200 je podporovany priamo v kerneli s
driverom cciss. Novy debian som na server este neinstaloval, takze
neviem ci ho instalator podporuje, ale mal by. Skor som mal problem so
Proliantami co mali "RAID" na SATA radic, ten bol iba v novych
kerneloch a instalator ho nevidel, takze som instaloval na PATA disk,
skompiloval vlastny kernel a presunul vsetko na SATA.

Array sa da okrem BIOSu ovladat bud cez webovu utilitku alebo aj cez
command line (hpacucli), vies si pozerat status fyzickych aj logickych
diskov, robit zmeny a pod. Co konkretne vie robit online s
existujucimi log. diskami neviem (napr. ci vie zvacsit jeho velkost),
najdes v manuali (na HP webe). Co sa tyka ML150, tak tam si asi mal
ten SATA radic, ktory nie je HW a na to, aby si videl logicke disky si
potreboval binarny driver do kernelu od HP, takze tam pouzivam
linuxovy raid na fyzickych diskoch (ktore vidno pekne cez standartny
AHCI SATA driver z kernelu). Pri Smart Array by si praveze mal vidiet
IBA logicke disky. Ale napr. novsi smartctl vie ziskat SMART data
priamo z fyzickych diskov (smartctl -d cciss,0 -a /dev/cciss/c0d0) aj
ked system ich nevidi.

Inac HP uz oficialne supportuje aj Debian, takze na webe by si mal mat
vsetky drivery a PSP (Proliant Support Pack).

--
  bYE, Marki