[linux] Ako sa zbavit sprav o nedorucitelnosti SPAMov

Pátek Květen 2 19:02:27 CEST 2008

On 02.05.08 18:53, Rastislav  Nedorost wrote:
> Dobry den vsetkym,

mohol by si si nakonfirugovat mailera na rozumne zalamovanie riadkov? Myslim
tym pod 80 znakov na riadok. Tvoj mail dosiel rozsekany na dvojice riadkov
oddelene prazdnym  (zrejme zalomi na nejakych 100 znakov, potom prida
prazdne... strach pozerat)

> V poslednej dobe zacali spameri posielat svoje SPAMy na neexistujuce alebo z
> ineho dovodu
>
> nefunkcne mailove adresy. Samozrejme, pri posielani SPAMov pouzivaju
> sfalsovane adresy
>
> odosielatelov. Vysledkom su spravy o nedorucitelnosti mailov. Niekedy ich
> dojde za den par,
>
> niekedy aj vyse 100 na jednu mnou spravovanu adresu. Na serveri pouzivam
> SPAMASSASSIN,
>
> ale ten podla mna nema kriterium, podla ktoreho by taketo spravy mohol
> oznacit tiez ako SPAM.

pouzivaj plugin VBounce, tomu treba nastavit siete z ktorych posielas mail,
potom by mal odhalovat vsetky hlasenia o (ne)doruceni, automaticke odpovede
a podobne.

Pozor - skore je len ~0.1, zatial to nie je primarne urcene na oznacenie
takychto mailov ako spamy ale len na filtrovanie (napr. do inych mailboxov).

Ktosi zahlasil ze nakonfiguroval amavisa aby prilohy (hlavicky originalnych
mailov) znovu skontroloval spamassassinom cim bol schony odfiltrovat spamy
ovela viac. Neviem vsak o toto rieseni vela.

> Predpokladam, ze sa niekto s tymto uz stretol. Zaujimalo by ma, co by sa s
> tym dalo robit.

nastavit SPF na tvoje domeny/servery, podla niektorych ludi sa spammeri
snazia nepouzivat taketo domeny v adresach odosielatelov. Pozor na
forwarding - tvoje maily potom nemusia byt dorucitelne cez forwardujuce
sluzby

42.7 percent of all statistics are made up on the spot.