[linux] usb pripojenie PDA

Milan Plzik emempi na gmail.com
Pondělí Květen 5 11:17:31 CEST 2008

On Pi, 2008-05-02 at 12:32 +0200, Julius Minka wrote:
> Dobry den vsetkym,
>
> po par rokoch sa snazim pripojit svoj sharp zaurus 5600 k ubuntu.
> Volakedy (v nejakom starom ubuntu) po pripojeni cez USB bolo na desktope
> vytvorene sietove zariadenie, asi usb0. Dalsiu konfiguraciu na oboch
> koncoch som uz potom zvladol. Teraz v Ubuntu 7.10 sa tak nestane.
>
> Momentalne som precital nejake navody, ale vsetky rataju s tym, ze usb0
> na desktope uz mam. Potom som skusal aj cosi o usb networking, kde som
> [...]

  Preco? toto rucne vytvori zariadenie pre seriovu komunikaciu, ale USB
ethernetom, ktory je spominany (usb0 je zvycajne nazov zariadenia
vytvaraneho usb ethernetovladacmi).

> lsusb
> odpoved: Bus 002 Device 006: ID 04dd:8006 Sharp Corp. Zaurus SL-B500/SL-5600 PDA

  Ok, to znamena, ze PDA je korektne rozpoznane.

> modprobe usbserial vendor=0x4dd product=0x8006
> odpoved:  usb 2-2: generic converter now attached to ttyUSB0

  Tento sposob iba "znasilni" USB serial driver, aby bol pouzity na
zaurus. Netusim ale co spravi, ak zaurus USB serial nepodporuje.
Kazdopadne, na vytvorenie siete nieco taketo nestaci

> Predpokladam, ze mi este chyba posledny krok k tomu, aby mi vzniklo potrebne sietove zariadenie.
> Budem vdacny za kazdu radu, ktora ma posunie blizsie k cielu.

  Skuste namiesto ovladaca cdc_ether pouzit ovladac cdc_subset, teda:

modprobe cdc_subset

  V idealnom pripade by sa vo vystupe "ifconfig -a" malo objavit
zariadenie usb0 spojene so zaurusom. Pokial nie, pozrite sa do dmesg a
pripradne informacie sem skuste poslat.

> Julo Minka

	Milan Plzik