[linux] Ako sa zbavit sprav o nedorucitelnosti SPAMov

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Pondělí Květen 5 11:56:22 CEST 2008

ahoj,
nepomozem ti konkretnym tipom (v linuxe), ale existuje celkom elegantny
sposob ako toto riesit. ak by sa to dalo nejakym vhodnym sposobom riesit
aj 'beznym' mailovym systemom v linuxe, alebo nejakou zaplatou (napr.
mail proxy v ceste), riesilo by to (nie len) tvoj problem. zeby whishlist?

takze k rieseniu problemu:
1. v odosielanom maily by sa modifikovala Return-Path adresa vlozenim
tagu (pripadne nahodne generovaneho tagu). Return-Path je adresa, na
ktoru sa posiela bounce.
2. 'bounce' je definovany ako mail v ktorom je sender (MAIL FROM) = <>,
alebo <MAILER-DAEMON at ..>
3. ak by bol takyto bounce odoslany na realnu adresu v tvojej domene
(ako dosledok stavu ktory si popisal), mail server by ho odmietol.
akceptoval by len bounce na 'tagovanu' adresu.
4. tym, ze takto by sa postavil len k 'bounce' mailom definovanych v
bode 2, normalna posta, odpoved na postu, atd. by ti prechadzala bez
problemov.

tento sposob pouziva IronPort Email Gateway a funguje spolahlivo
(http://www.ironport.com/company/ironport_pr_2006-07-26.html).

otazka do plena:
- je mozne nieco take realizovat aj bezne dostupnymi nastrojmi/sluzbami
v linuxe?

martin