[linux] Ako sa zbavit sprav o nedorucitelnosti SPAMov

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Pondělí Květen 5 13:00:31 CEST 2008

ahoj,

Matus UHLAR - fantomas wrote:

> na svete je kopa mailserverov, ktore posielaju bounce na adresu vo From:
> (mozno aj na Reply-To:, tak ti tak na inu, ako je v obalke mailu)

ano, su a je to spravne? ake je ich percentualne zastupenie?
na tento typ automatickej odpovede by sa malo (prave pozeram RFC)
odpovedat na Reply-Path adresu. nie?

> bounce je sprava o (ne)dorucitelnosti e-mailu. na svete je kopa
> mailserverov ktore posielaju maily z adries inych ako spominas...

ake je percentualne zastupenie tychto serverov? co hovori RFC v tejto
chvili neviem najst. kazdopadne, spominany problem sa tyka vo vacsine
pripadov mailov z tychto adries, ktore som uviedol. ak by boli zname aj
ine adresy, z ktorych takeo maily prichadzaju, staci ich dodefinovat do
zoznamu adries a stale je mozne pouzit tento probcip.

islo mi len o popisanie jedneho principu ako sa da spominany problem
riesit a nie definovat jedine, spravne a uzasne genialne riesenie, v
ktorom by ktosi hladal slabe miesto. mnou popisane riesenie sa vola
'Bounce Address Tag Validation - BATV' (ktore je okrem inych miest
popisane aj tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bounce_Address_Tag_Validation). kde sa
vyskytol spominany problem, bolo jeho nasadenie viac ako uspesne.

m.