[linux] Ako sa zbavit sprav o nedorucitelnosti SPAMov

Pondělí Květen 5 15:37:22 CEST 2008

On 05.05.08 13:00, Martin Kyrc wrote:
> ano, su a je to spravne? ake je ich percentualne zastupenie?

spravne to nie je, percento neviem, ale su...

> na tento typ automatickej odpovede by sa malo (prave pozeram RFC)
> odpovedat na Reply-Path adresu. nie?

zrejme si myslsl return-path, presnejsie povedane envelope from
(adresa odosielatela v obalke mailu... vacsinou byva zapisana do hlavicky

> ake je percentualne zastupenie tychto serverov?

nerobim si statistiky, mna sa nepytaj

> co hovori RFC v tejto chvili neviem najst.

RFC hovori ze dotycne hlasenia by mali byt posielane s prazdnou spatnou
adresou aby sme sa vyhli sluckam. Avsak kopa autorov mail serverov RFC
nestuduje (a potom to tak vyzera)

> islo mi len o popisanie jedneho principu ako sa da spominany problem
> riesit

a mne islo o upozornenie, ze hned na dvoch miestach ma dotycne riesenie
slabiny...

> a nie definovat jedine, spravne a uzasne genialne riesenie, v
> ktorom by ktosi hladal slabe miesto.

... a nie popisat jedine, spravne a uzasne genialne riesenie, v
ktorom nie su slabe miesta.

> mnou popisane riesenie sa vola
> 'Bounce Address Tag Validation - BATV' (ktore je okrem inych miest
> popisane aj tu:
> http://en.wikipedia.org/wiki/Bounce_Address_Tag_Validation). kde sa
> vyskytol spominany problem, bolo jeho nasadenie viac ako uspesne.

BATV ma slabinu tiez v greylistingu ktory pouziva kopa mailserverov.
greylisting by musel brat BATV do uuvahy a ratat s tym, ze rozlicne adresy
mozu znamenat toho isteho odosielatela...
I drive way too fast to worry about cholesterol.