[linux] Ako sa zbavit sprav o nedorucitelnosti SPAMov

Marek Podmaka marki na marki-online.net
Pondělí Květen 5 16:17:28 CEST 2008

Hello,

Monday, May 5, 2008, 15:39:28, Matus UHLAR - fantomas wrote:

> tu islo prave o notifikacie ktore prichadzaju na server odosielatela...

> nanestastie aj tu existuju mailservery autorov s vlastnou predstavou o tom
> ako ma chybove hlasenie vyzerat.

Ja viem... ale riesenie je postavene na to, ze ako vlastnik
mailserveru pre danu domenu "viem" ako vyzeraju moje odchadzajuce
maily a teda viem rozoznat ci bounce sa tyka skutocneho mailu alebo
vymysleneho. Tak teda funguje aspon to co je popisane na stranke
postfixu - teda pouzivat iny return-path. Ale ked mozu byt
odchadzajuce maily posielane aj cez ine servery, nemam o ich strukture
a vlastnostiach ziadne info na zaklade ktoreho by som potom vedel
filtrovat bounce...

Inac najvacsi problem s bounce je pri pouziti "mailovych kosov"
(hocico at domena), pripadne pri pouziti generickych emailovych adries
(support at domena, mail at domena a pod.) Inac je relativne nizka
pravdepodobnost uhadnutia existujucej adresy a bounce je teda vacsinou
odmietnuty preto, ze smeruje na neexistujuci email. Uz sa mi parkrat
stalo ze na nejaku domenu doslo za den cez 1000 bounce (na vymyslene
adresy pred zavinacom). Tu bolo blbe aj to, ze to islo z cvelkeho
mnozstva mailserverov. Samozrejme nebol problem dotycnu firmu
presvedcit, aby si dom. kos vypla :)

--
  bYE, Marki