[linux] ako na backup mail server

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Pátek Květen 9 15:25:11 CEST 2008

ahojte,
skuste ma nakopnut spravnym smerom.

mam primarny a zalozny (u providera) mailovy server. na primarnom riesim
antispam, antivir ochrany a nasledne preposielam na exchange do LAN-ky.

provider nerealizuje ziadnu antivir/antispam ochranu a maily uklada
formou 'domenoveho kosa'. po vypadku primarneho mail servera, sa posta
uklada na backup, z ktoreho ju viem po nabehnuti primaru vyzdvihnut
(pop3), prehnat mta beziacim na primare a nasledne dorucit na exchange.

problematicky vidim antispam, pretoze pokial postu vyzdvihnem z backupu,
stratim informaciu o povodnej ip adrese smtp klienta (vsetko mi pride od
ip-smtp-provider) a pridem o moznost porovnavat voci
spamlistom/blacklistom v internete, kontrolovat dns/reverz zaznamy,..
(co sa mi zda najefektivnejsia ochrana voci spamu).

okrem toho, spam bezne dorucuje mail na backup mail server (napriek
tomu, ze bezi primarny), pricom predpoklada (vo vacsine pripadov
spravne), ze backup je konfiguracne menej zabezpeceny.

konfiguraciu backup mail servera neviem ovplyvnit.

any ideas?

mk