[linux] pomale LVM

LuVar varga.lubomir na orangemail.sk
Pátek Květen 23 15:52:44 CEST 2008

OT poznamka k raid 0

Neviem, kde som sa dostal k informacii, ze sice polka veci je na
jednom disku a druha na druhom, ale urychlene citanie je mozne. Je to
v tom, ze ked si LVM / raid radic povie, ze kazdy druhy lba blok
namapuje na iny disk (parne lba virtualneho spojeneho disku na disk
jedna a neparne na disk dva), tak pri citani dat nad velkost jedneho
lba (512 bajtov) to moze citat "z oboch naraz".

Nemam to na 100% potvrdene, ale zabil som minutu googlenim, aby to
nezacala overovat polka Slovenskych linuxakov.

http://sk.wikipedia.org/wiki/RAID

Takze stripped raid pridava na rychlosti a co sa tyka redundancie
rovnej 0,5, tak nie je to zly napad, ale zalezi od pouzitia. len pre
zamyslenie, zostrihajte si na svojom disku 10 minutove full HD video v
nekomprimovanom formate.

PS: chapem primarnu oblast zaujmu tejto konfery a tak i to, ze raid 0
je tuna zbytocny a nema miesto. I ked mozno dajaky boinc projekt by to
vyuzil pre databazu.

PPS: reklama :D http://dawn.ynet.sk/test1/announcement.php a pre
prihlasenie do projektu http://dawn.ynet.sk/test1/. Zatial bsd, amd64
a podobne nepodporujeme, ale ked bude viac skilov, dokompilujeme.

--
Best regards,
 LuVar                            mailto:varga.lubomir at orangemail.sk