[linux] ubuntu 8.04 a nvidia 6200

(-K JohnNy johnny64 na swissjabber.org
Úterý Květen 27 16:49:05 CEST 2008

Nazdar.

> Ahoj JohnNy

> Ako na to. Posli link na nejaky navod ako to skompilovat a nainstalovat.
> Treba mat nainstalovat zdrojaky kernelu, akym prikazom sa v ubuntu 8.04
> doinstaluju.
> V kompilacii ovladacov som absolutny novacik. Dakujem.
OK, co sa tyka komplikacie, tak na drivery staci mat nainstalovany balik
kernel-headers pre tu verziu kernelu, ktoru mas nainstalovanu (verziu
zistis napr. pomocou prikazu ``uname -r''), tu si mozes nainstalovat
pomocou svojho oblubeneho package managera.
No a instalacia vratane kompilacie samotnych driverov je trivialna vec.
Stiahnes subor z ftp://download.nvidia.com/, pridas mu atribut +x, napr.
chmod +x NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run
a spustis ho:
./NVIDIA-Linux-x86-169.12-pkg1.run
(samozrejme, ako root)
Vyskoci na teba celkom zrozumitelne curses-gui, kde staci niekolkokrat
poklikat na enter, pripadne odpovedat na nejake otazky. Kompilacia kernel
modulu sa zvlada automaticky, dokonca na teba nevybehne ani so ziadnym
vypisom z kompilacie.

> [...]
> hlavneho monitora
> na TV a oba boli stabilne a farebne. Len v zapale testovania som si
> verziu xorg.conf,
> zial neodlozil. Podla mna bude nejaky zadrhel v konfiguraku. Este
> rozmyslam, ci moj
> DFP - Samsung Syncmaster 713BM pripojeny cez VGA nejde do nejakeho divokeho
> modu. Lebo mi to pripada, ako keby graficky cip prekrocil vzorkovacie
> alebo ine frekvencie.
> Sudim podla toho, ze led monitora zacne blikat ako keby sa dal do standby.
>
> Alebo, ci na miesto volby DFP nedat radsej CRT? Alebo neodstranit DPMS z
Ano, ak je pripojeny DFP cez VGA kabel, tak treba nastavit na CRT; treba
poriadne citat dokumentaciu:
NOTE: anything attached to a 15 pin VGA connector is regarded by the
driver as a CRT. "DFP" should only be used to refer to digital flat panels
connected via a DVI port.

> Alebo este zmenit frekvencie monitora? Ked bude konfigurak funkcny na
> oba monitory urcite ho poslem.
> Nech sa iny netrapia, ked nemusia.
>
> Alebo ako je to  s metamode? Mozno je aj tam problem.
S tymi ostatnymi vecami neviem poradit, jedine ze by som sam studoval
dokumentaciu, ale to istotne zvladnes aj sam, ja cas usetreny tymto radsej
obetujem na ucenie sa na maturitu. Kazdopadne si myslim, ze ti pomozu
kapitoly 13, 15 a 16 z dokumentacie. Tu najdes po instalacii ovladaca z
instalacky od nVidie v /usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/README.txt alebo
/usr/share/doc/NVIDIA_GLX-1.0/html/index.html; kam to instaluju balicky z
Ubuntu, to netusim, ale asi niekde pod /usr/share/doc/...

> Pavol Maria Lajciak

Vela stastia.
Johnny

--
(-K JohnNy alias Parcialna Derivacia ∂          |  .''`.
[home] http://johnny64.fixinko.sk/              | : :'  :