[linux] ubuntu 8.04 a nvidia 6200

Úterý Květen 27 17:30:18 CEST 2008

On 27.05.08 15:06, (-K JohnNy wrote:
> Neviem, ako Ubuntu, ale v Debiane boli svojho casu prehistoricke verzie
> nvidia ovladaca, a to z dovodu, ze novy ovladac nepodporoval / nepodporuje
> stare karty. Tak tam narvali stary ovladac, ktory sice podporuje spravne
> stare karty, ale ma problemy s novymi.

v etchi su dve serie ovladacov - nvidia-kernel a nvidia-glx pre nove karty,
plus nvidia-kernel-legacy a nvidia-glx-legacy pre stare karty.

v sarge bola iirc len verzia momentalne nazyvana legacy, kvoli tomu kedy
sarge vysiel.

doma napr pouzivam legacy, na notebooku som si dokompiloval sam pretoze ani
ovladace z etch nepodporuju kartu co mam v NB (Quadro NVS 135)

> A ako tak pozeram na package listy testingu, tak samotny driver tam uz nie
> je, a nvidia-settings je vo verzii starej vyse roka.

driver je tusim len source, binarku si musi buildnut kazdy sam. To je dan z
toho ze bezis beta verziu (testing) pripadne alpha (unstable)

> Kazdopadne odporucam najprv stiahnut zo stranky
> http://www.nvidia.com/object/unix.html poslednu verziu pre dany graficky
> cip a nainstalovat ich instalatorom. Kompilacia modulu spociva iba v
> kompilacii priblizne desiatich C zdrojakov, cize aj na slabsom stroji je
> to skor otazka minut.

ja som si pred tyzdnom sam backportol ovladace a funguju mi spravne.

postup je trosku komplikovanejsi, treba si pridat do sources.list archiv
zdrojakov pre sid, stiahnut zdrojaky nvidia-grapics-drivers plus navyse
tusim nvidia-kernel-common, oboje buildnut stylom

cd nvidia-kernel-common, fakeroot debian/rules binary

a tusim pred kompilaciou zmenit debian/control a znizit tam dependency pre
ktorysi balik, tusim x11-common na (>=1:7.0.0)

2B|!2B, that's a question!