[linux] POSTFIX a filtrovanie mailov

Martin Kyrc martin.kyrc na gmail.com
Středa Říjen 1 09:44:20 CEST 2008

ahoj,
existuju dva sposoby:

1. postfix bude kontrolovat svoj lokalny subor, kde bude mat zoznam
existujucich mailovych adries. tento subor sa vsak bude generovat
dynamicky 'nejako'. to 'nejako' je principialne skript, ktory sa pomocou
ldap protokolu pripoji na active directory a vyziada si potrebne data,
ktore ulozi do suboru.

priklad je aj tu:
http://www.postfix.org/docs.html (ms exchange integration)

2. priamo postfix pomocou svojho ldap rozsirenia bude kontrolovat
validnost mailovej adresy v active directory.

moze vyzerat aj takto, chodi to spolahlivo:

<main.cf>
relay_recipient_maps = ldap:/etc/postfix/ldap-recipient-ad.cf
</main.cf>

<ldap-recipient-ad.cf>

bind = yes
version = 3
timeout = 5
expansion_limit = 0

server_host = ldap://10.2.1.20:3268
server_port = 3268
search_base = dc=domena,dc=nieco
# AD vyzaduje overenie:
bind_dn = CN=nejaky-user,CN=Users,DC=domena,DC=nieco
bind_pw = heslo

scope = sub
query_filter = (proxyAddresses=smtp:%s)
result_attribute = mail