[linux] Pripojenie externeho USB disku cez fstab pri bootovani

(-K JohnNy johnny64 na swissjabber.org
Neděle Říjen 5 14:19:48 CEST 2008

> [...]
> az po startx. Ak sa vsak k masine SSHackujem z dialky, potrebujem
> pracovat s tymto diskom. Manualne to mountovat pokazdykrat ked zapnem
> na dialku stroj a prihlasim sa, je otrava :) Tak som skusil pridat do
> /etc/fstab
>
> /dev/sdc1   /media/wd   /vfat defaults   0   0
>
> A ono to nejde. Pri boote vidim FAIL. Tusim ze nieco take nevie
> najst... Avsak po boote to uz manualne mountnut ide.
>
> Viete prosim niekto ako by sa to dalo inak zautomatizovat? Rozmyslam,
> ze asi on este v dobe mountovania, nevie o ziadnych usb. Ale:

[...]
> Hm, viete prosim niekto ako by sa to dalo mountovat automaticky,
> pripadne ako by mal vyzerat korektny zapis v mojom fstab?

Tipoval by som, ze moduly usb-storage sa natiahnu az po mountovani
vsetkych filesystemov initom. Z toho, ze to detegovalo ten disk 35
sekund po boote, sa este neda nic jednoznacne vycitat, kedze tie casy
su pri boote prudko individualne a u niekoho uz vtedy mozu byt
filesystemy namountovane, zatial co u niekoho ineho este nie.

Skus si pri starte niekedy vsimnut, ci mam pravdu, alebo nie; ak ano,
tak pomoze prekompilovat jadro s usb-storage a [oe]hci-hcd (pripadne
uhci-hcd) zakompilovanym priamo v nom.

Lenze takyto pristup vo vseobecnosti ti nezarucuje, ze ten isty disk
bude sdc, pokial v momente natiahnutia modulu je v nejakom inom
USB-porte pichnuty aj iny mass-storage device. (Opravte ma niekto, ak
sa mylim.) Sam vsak netusim, ako inak by som to riesil, keby som nieco
take riesit chcel. (-:

Jo, a len tak mimochodom, ten znak `/' v stlpci pre filesystem je tam
zamerne? (-;

--
(-K JohnNy alias Partial Derivative ∂
[home] http://johnny64.fixinko.sk/