[linux] KOPIROVANIE SUBOROV NA FTP

Stefan Huska stefan.huska na gmail.com
Úterý Říjen 7 20:16:25 CEST 2008

Len ako priklad uvadzam, ako som davnejsie pokusne riesil zalohu
/var/www adresara na iny stroj:

$ tar cvzf ftp://<meno>:<heslo>@xxx.xxx.xxx/home/kelso/zaloha_`date
+"%Y_%m_%d_%H_%M"`.tar.gz /var/www/

To mi vzdy chyti adresar www, skomprimuje, pripoji sa cez ftp a ulozi
ho tam aj s ocnackovanim datumu a casu. Prikaz uz len staci vhodne
nastavit do CRONu a casom mam pristup k zaloham podla datumu.

Nevyhoda je mozno ta, ze v subore sa daju precitat kompletne
pristupove udaje. Ale cez chmod aspon mozes zakazat citanie suboru
ostatnym usrom.

Vyhodnejsie je vsak dla mna riesenie zalozene na ssh. Len tam sa treba
pohrat s generovanim klucov aby si skript nepytal pokazdy krat heslo.