[linux] Particia >2TB

Martin Simovic msimovic na concurrent-thinking.com
Pátek Září 19 10:35:25 CEST 2008

On Fri, 2008-09-19 at 01:33 +0200, Jozef [jonyii] Svec wrote:
> Zdravim,
>
> Max velkost pre reiserfs particiu je 16 TiB a pre ext2 16-32 TiB ..
> Pravdepodobne sa snazis vytvorit ext3 particiu ktora podla paramterov
> (block size) moze mat od 2 do 16 TiB.
>
> S LVM sa velmi neoplati ... zbytocne by si stratil vykon a neprinieslo
> by to v tomto pripade nic nove... ale to je o inom, tu mas problem s
> filesystemom a nie so zariadenim pod nim.

absolutne nesuhlasim so "stratou vykonu" pri LVM. dopad je minimalny,
nebadatelny. osobne pouzivam vylucne LVM lepsie sa to manazuje.

nepises ako sa pokusas vytvorit particiu (fdisk ?) ani aky filesystem
pouzivas (ani ext3 by nemal mat problem s > 2TB v zavislosti od block
size)

napr SCSI devices maju obmedzenie do max 2TB potom je riesenie vytvorit
napr. 2x2TB a pouzit LVM concatenation

M.