[linux] vytvorenie PDF s el. podpisom

Zdenko Podobný zdposter na gmail.com
Středa Září 24 21:26:28 CEST 2008

2008/9/24 Marek Podmaka <marki na marki-online.net>

> On zrejme myslel vytvorit podpisane PDF (take posiela napr. Orange),
> nechcel podpisat ten subor ako taky. Acrobat Reader potom pekne
> zobrazi ze je to podpisane.
>
> Este som to neriesim, ale dost firiem posiela PDF faktury uz davno
> predtym ako el. podpis existoval. Podla zakona nemusia byt
> elektronicky podpisane, staci obrazok podpisu/peciatky. To mas rovnake

Toto nie je pravda: neexistuje zakon, ktory hovori, ze faktura ma byt
opeciatkova. Co sa tyka podpisu (fyzickeho) na fakture, tak o nom hovori len
zakon o uctovnictve (nizsie).

> ako ked ti to odfaxuju a pod.
>
> Tu je citat z jednej takejto faktury (zakon sa mi citat nechce):
>
> Takto vystavený doklad spĺňa vťetky nåleŞitosti a podĞa zåkona
> 222/2004 Z.z. o dani z pridanej hodnoty a je zabezpečený podpisovým
> záznamom v zmysle § 32 ods. 3 zákona 431/2002 Z. z. o účtovníctve.

Tento zakon hovori o podpise uctovneho zaznamu (a v tom je cely trik) - lebo
dosla faktura (u tvojho zakanika) ako taka, este nie je uctovny zaznam (a
ani uctovny doklad) a §10 jasne hovori, ze uctovny doklad ma byt podpisany,
tym kto je za uctovny pripad zodpovedny (t.j. niekto to vo firme faktur
schvalil/skontroloval, ze je v poriadku) v uctovnej jednotke a tym, kto ho
uctoval v uctovnej jednotke (§ 32 ods. 3 hovori, co sa povazuje za podpis,
ale nie, kto ma podpisovat). Zial toto nevedia niektore ("vidiecke") danove
urady pochopit (mam osobnu skusenost). To ze SPP, T-mobil a T-com tiez
nemaju na fakture uvedenu peciatku a ani podpis im ako argument nestaci :-(

V kazdom pripade, ak nieco vymyslis (v el. fakturacii), tak to detailne
popis a posli na Danove riaditelstvo, nech ti daju pisomne vyjadrenie, ci je
to dostatocne (pocul som, ze to byva zazitok bavit s nimi o el. fakturacii),
lebo sa skor alebo neskor objavi nejaky mudrak (ci uz na danovom urade alebo
zakaznikova uctovnicka), kto ti povie, ze to nie je v poriadku.

Zd.