[linux] Zdravim

peto fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Úterý Září 30 07:46:00 CEST 2008

On 27. 9. 2008 20:44, straywolf wrote :
> Chcel by som sa spytat, ako je na tom Linux s hrami.
Otazka akymi hrami? Hry su pre Windows,Mac OS aj Linux, atd.., alebo pre
nejaku kombinaciu tychto OS.
na urobeniemhry, ktora sa lahko prpise na beh na Linux-e treba mat
grafiku v OpenGL napr. ako kolos X-Plane
http://www.x-plane.com/demo.html

ale to je to hra, ktorej neverejna verzia sa pouziva na skusky pilotov v
USA a Boeing a Airbus tu neverejnu verziu pouzivaju na preskolovanie
pilotov na svoje lietadla. Aj vo verejnej verzii sa Boeing 737-300
sprava ako v reale.
Vyšel X-Plane <http://www.abclinuxu.cz/software/hry/simulatory/x-plane>
9 pro Linux <http://www.x-plane.com/>. Jde o realistický letecký
simulátor. Plná verze
<http://store.x-plane.com/cart.php?m=product_detail&p=52> stojí $79 a je
na 6 dvouvrstvých DVD (po instalaci všech scenérií zabírá 70 GB).
http://www.abclinuxu.cz/zpravicky/x-plane-9

> CI podporuje bezne
> graficke karty od Nvidia,
Samozrejme, dokonca v minulosti bola podpora Linux-u radovo lepsia ako v
pripade Ati. to uz ale asi rok neplati..
Na tomto linku je ovladac nvidia a mozes vybrat aj Linux
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

> a ci na nom mozno spustit novsie hry, typu
> Crysis a podobne.
DirectX je rozhranie pre Windows a Crisis je DirectX 10 hra... Takze
trivialne to nebude rozchodit ale cez progran WINE by to ist mohlo, aj
ked to asi bude chciet znalosti z IT.  WINE  je sposob ako spustat
Windows programy v Linuxe. Existuje platena verzia WINE specializovana
na spustanie hier a nakonfigurtovana na beh beznych hier - vola sa
CrossOverGames..

> Ci s tym Linux nema daky problem, alebo obmedzenia.

vid predchdzajuca odpoved...

Peto