[linux] Web stranka v lokalnej sieti

Ing. Jan ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Středa Duben 1 09:00:10 CEST 2009

On Wed, Apr 01, 2009 at 08:44:28AM +0200, Rudolf Kollar wrote:

> Chyba je za stranka sa uzivatelovy nenacita. Mozno si myslim nespravne
> domena je registrovana vlan ip routera a presmerovanie je spravene zo
> sveta na vnutorny server. A on si asi nevie poradit ked niekto sa
> prichadza z lokalnej siete lebo tam presmerovanie nie je nastavene. Ale
> ako pisem mozem sa mylit.

Uz je mi to jasnejsie. Tiez som mal tento problem na jednom servri.
Riesil som to s poskytovatelom pripojenia, ktory vytvoril presmerovanie a
nevedel mi poradit. Nakoniec ma napadlo pridanie sekundarnej IP adresy na
server, ktora bola zhodna s vonkajsou adresou presmerovania a to pomohlo.
Takze skus jeden z tychto prikazov:

  ip addr add A.B.C.D dev eth0

alebo:

  ifconfig eth0 A.B.C.D netmask 255.255.255.255

Sice to mozno nie je najcistejsie riesenie, ale v mojom pripade pomohlo.
Daj ale pozor, aby neexistovali pre tu istu IP adresu ziadne ine dolezite
presmerovania, pretoze ak ine porty presmeruju inde, tak z tvojho servra
nebudu pristupne.

Pripadne sa mozes pohrat s presmerovanim toho konkretneho portu cez
iptables, ak by si chcel riesit vyssie menovany problem.

		SAL