[linux] Web stranka v lokalnej sieti

Jozef Kutej jozef na kutej.net
Středa Duben 1 11:46:29 CEST 2009

Rudolf Kollar wrote:
> Zdravim konferu.
>
> Riesim pre jednu skolu server /okrem inych - apache2, master DNS/, ktory
> je umiestneny v lokalnej sieti. Nat router je SOHO Zyxel.
>
> Na routery ma presmerovanie 80 portu na lokalny server. Zo sveta mi ide
> vsetko v poriadku. Zadam www.domena.sk a stranka sa mi nacita. Problem
> je, ze takto to nefunguje v lokalnej sieti, kde www.domana.sk lokalny
> server nepozna. DNS zaznam je zriadeny na ip adresu routra.

ak ti beží na tom servery dns a všetky lokálne stanice sú nastavené tak aby
resolvovali cez neho tak môžeš vytvoriť zónu pre www.domena.sk a nasmerovať ju
na lokálnu ip. ako, to záleži od dns servera čo tam máš nainštalovaný. ak bind tak:

# do /etc/bind/named.conf.local (alebo named.conf, záleží od distribúcie)
zone "www.domena.sk" {
    type master;
    file "/etc/bind/db.www.domena.sk";
};

# vytvor /etc/bind/db.www.domena.sk
--- cut ---
$ORIGIN .
$TTL 3600       ; 1 hour
www.domena.sk             IN SOA  ns.www.domena.sk. hostmaster.www.domena.sk. (
                                2009012101 ; serial
                                3600       ; refresh (1 hour)
                                900        ; retry (15 minutes)
                                2419200    ; expire (4 weeks)
                                60         ; minimum (1 minute)
                                )
                        NS      ns.www.domena.sk.
                        A       192.168.1.1
$ORIGIN www.domena.sk.
ns			A	192.168.1.1

takto dostanú lokálne stanice 192.168.1.1 namiesto verejnej ip keď budú
resolvovať www.domena.sk.

pekný deň,
jozef