[linux] funkcionalne jazyky

rabgulo rabgulo na lavabit.com
Pondělí Srpen 3 08:20:20 CEST 2009

V Pondelok, 27. júl 2009 o 15:29 +0200, Ľubomír Varga napísal(a):
> Kusok off topic, ale neda mi. Mohol by si prezradit motivaciu, co ta vedie k
> studiu takto menej znamych jazykov? V praxi (minimalne na platforme win so
> standardnym BFU) je to tazsie pouzitelne a vyhody ako
> programator "komercneho" softu nevidim. Zvozoval si aspektovu paradigmu,
> pripadne objective C?

Co ma k tomu vedie? Ani neviem,... mozno zvedavost, a mozno som
vyberavy. Pretoze z jazykov, ktore som sa ucil, som nebol este so
ziadnym 100% spokojny.

Pascal vnimam ako zbytocnost, s ktorou som musel zabijat cas. Assembler
je skvely na jednocipaky a ovladace hardwaru, ale na vacsie aplikacie
tazko pouzitelny (ASM je snad len v jadre a GCC :D)(okrem toho je to
dlho, co som ho naposledy pouzil). PHP je hlavne na web a k tomu
patriace veci, jeho pouzitie je obmedzujuce. Som rad, ze som sa pustil
do ucenia PHP, aj ked momentalne pren nemam vyuzitie. A Cecko som sa
zacal ucit nedavno, este som sa nedostal k citaniu a zapisovaniu udajov
do suborov, ci databaz a k vselijakym volaniam jadra, takze zatial viem
len zaklady (premenne, cykly, podmienky, polia, ...jednoducho zaklady).

Preto hladam nejaku alternativu, aby som mal aj prehlad a hlavne aby som
mal viac moznosti. Neviem, ale Haskell mi tak sympaticky nie je, zato
Scheme s LISPom (a  trochu aj Tcl/Tk) ma skor lakaju. Co som cital, tak
s funkcionalnym jazykom moze byt dost zabava. Menit zdrojak za behu,
alebo rychle testovanie a ladenie, celkom to laka.