[linux] postfix mail server - idealna implementacia SPF

Ing. Ján ONDREJ jan.ondrej na upjs.sk
Pátek Srpen 28 12:36:08 CEST 2009

On Fri, Aug 28, 2009 at 10:58:07AM +0100, Martin Simovic wrote:
> Ahoj,
>
> dopredu sa ospravedlnujem, kedze tato problematika je pre mna relativne
> nova. Pisem sem aj preto, ze pri googleni som narazil na rozumne hinty
> od matusa uhlara (tymto nechcem povedat ze podcenujem nazor ostatnych
> znalych problematiky)
>
> podla toho co som zatial vypatral su na pouzitie SPF tri cesty:
> - postfix-policyd daemon (perl + python verzia)
> - amavisd-new >=2.6 podporuje SPF checks
> - spamassasin >=3.0 podporuje SPF checks (treba moduly z distrib
> resp.CPAN)

Mozno este zostava dalsia moznost:
  http://www.salstar.sk/sagator/help.php?name=spf_check

> dalej, SPF pass je nanic (mozme byt akurat tak happy)

No tu mozes pridelovat zaporne body. Ja to pouzivam a v spamassassin scrore
som si zopar bodikov ubral, aby to malo aj nejaky zmysel.

> SPF fail je jedina vec na ktorej mozeme spolahlivo operovat
>
> spamassasin robi co sa od neho caka (SPF pass score =-0.001, SPF fail
> skoruje 0.693).
>
> moja otazka: - uvazujem spravne, a ak ano, nebolo by rozumne zvysit SPF
> fail skore u spamassassinu (3.2.3) aspon na 2?

Myslim, ze ano. Pokial ale viem, tak SA ma este dalsie SPF_* testy,
napr.  SPF_SOFTFAIL,  SPF_HELO_FAIL, ktore mozu este nejaky ten bodik
pridat.

Inak uz SA-3.2 to ma zvysene, ale nijak extra:  SPF_FAIL   0.875.

		SAL